Saugus atsiskaitymas mokėjimo kortele internete
- Prisijunkite prie el. bankininkystės „i-Unija“.
- Pasirinkite „Sąskaitos“ -> „Mokėjimo kortelės“ -> „Saugus pirkimas“.
- Pasirinkite kortelę ir stulpelyje „Veiksmai“ paspauskite „Registruoti“.
- Įveskite savo susikurtą nuolatinį slaptažodį.
- Įveskite mobilaus telefono numerį, kuriuo bus siunčiami vienkartiniai saugos kodai.
- Elektroninėje parduotuvėje, pažymėtoje „MasterCard® SecureCode™“ ženklu, išsirinkę prekę ar paslaugą įveskite įprastus mokėjimo kortelės duomenis, skirtus atsiskaityti internete: kortelės numerį, jos galiojimo datą ir triženklį kortelės saugos kodą (CVC2 arba CVV2).
- Sistema Jus automatiškai nukreips į LKU kredito unijų grupės saugaus atsiskaitymo internetu svetainės langą.
- Įsitikinkite, kad visa apie pirkimą pateikta informacija yra teisinga, ir suveskite savo susikurtą slaptažodį.
- Sistema Jus nukreips į naują langą, kuriame įveskite SMS žinute iš LKU grupės kredito unijos gautą vienkartinį saugos kodą, kuris yra sudarytas iš skaitmenų.
- Jums įvedus teisingą saugos kodą, mokėjimas patvirtinamas.
- Bent vieną iš kodų suvedus neteisingai, Sistema Jus grąžins į patvirtinimo langą, kad abu duomenis suvestumėte teisingai.
- Parduotuvėse, kurios nėra pažymėtos „MasterCard® SecureCode™“ logotipu, Jūs ir toliau galėsite atsiskaityti Jums įprastu būdu, suvesdami mokėjimo kortelės duomenis.
- Pasikeitus Jūsų mobiliojo telefono numeriui, nepamirškite atnaujinti informacijos prisijungę prie elektroninės bankininkystės („Sąskaitos“ -> „Mokėjimo kortelės“ -> „Saugus pirkimas“), stulpelyje „Veiksmai“ pasirinkite „Pakeisti“ ir suveskite naują telefono numerį. Tokiu pačiu būdu galite pasikeisti ir pastovų slaptažodį jei jį pamiršote arba užblokavote neteisingai įvedę 5 kartus.
- Sukurtas ir SMS žinute atsiųstas saugos kodas galioja ribotą laiką ir skiriamas tik vienai mokėjimo operacijai atlikti. Jei nespėjote įvesti gauto vienkartinio kodo, paspauskite mygtuką „Atsiųsti naują saugos kodą“, ir mes pakartosime kodo siuntimą.
- Jei 5 kartus iš eilės įvedėte neteisingą vienkartinį saugos kodą, jį atstatyti galite kreipdamiesi į kredito uniją.
- Pastovaus ar vienkartinio slaptažodžio užblokavimas neužblokuos Jūsų mokėjimo kortelės. Galėsite įprastai pasiimti grynųjų pinigų iš bankomatų ir atsiskaityti prekybos vietose.
Saugiai naudokitės kredito unijos paslaugomis
- Prisijunkite prie el. bankininkystės „i-Unija“.
- Pasirinkite „Sąskaitos“ -> „Mokėjimo kortelės“ -> „Saugus pirkimas“.
- Pasirinkite kortelę ir stulpelyje „Veiksmai“ paspauskite „Registruoti“.
- Įveskite savo susikurtą nuolatinį slaptažodį.
- Įveskite mobilaus telefono numerį, kuriuo bus siunčiami vienkartiniai saugos kodai.
- Elektroninėje parduotuvėje, pažymėtoje „MasterCard® SecureCode™“ ženklu, išsirinkę prekę ar paslaugą įveskite įprastus mokėjimo kortelės duomenis, skirtus atsiskaityti internete: kortelės numerį, jos galiojimo datą ir triženklį kortelės saugos kodą (CVC2 arba CVV2).
- Sistema Jus automatiškai nukreips į LKU kredito unijų grupės saugaus atsiskaitymo internetu svetainės langą.
- Įsitikinkite, kad visa apie pirkimą pateikta informacija yra teisinga, ir suveskite savo susikurtą slaptažodį.
- Sistema Jus nukreips į naują langą, kuriame įveskite SMS žinute iš LKU grupės kredito unijos gautą vienkartinį saugos kodą, kuris yra sudarytas iš skaitmenų.
- Jums įvedus teisingą saugos kodą, mokėjimas patvirtinamas.
- Bent vieną iš kodų suvedus neteisingai, Sistema Jus grąžins į patvirtinimo langą, kad abu duomenis suvestumėte teisingai.
- Parduotuvėse, kurios nėra pažymėtos „MasterCard® SecureCode™“ logotipu, Jūs ir toliau galėsite atsiskaityti Jums įprastu būdu, suvesdami mokėjimo kortelės duomenis.
- Pasikeitus Jūsų mobiliojo telefono numeriui, nepamirškite atnaujinti informacijos prisijungę prie elektroninės bankininkystės („Sąskaitos“ -> „Mokėjimo kortelės“ -> „Saugus pirkimas“), stulpelyje „Veiksmai“ pasirinkite „Pakeisti“ ir suveskite naują telefono numerį. Tokiu pačiu būdu galite pasikeisti ir pastovų slaptažodį jei jį pamiršote arba užblokavote neteisingai įvedę 5 kartus.
- Sukurtas ir SMS žinute atsiųstas saugos kodas galioja ribotą laiką ir skiriamas tik vienai mokėjimo operacijai atlikti. Jei nespėjote įvesti gauto vienkartinio kodo, paspauskite mygtuką „Atsiųsti naują saugos kodą“, ir mes pakartosime kodo siuntimą.
- Jei 5 kartus iš eilės įvedėte neteisingą vienkartinį saugos kodą, jį atstatyti galite kreipdamiesi į kredito uniją.
- Pastovaus ar vienkartinio slaptažodžio užblokavimas neužblokuos Jūsų mokėjimo kortelės. Galėsite įprastai pasiimti grynųjų pinigų iš bankomatų ir atsiskaityti prekybos vietose.
- Junkitės prie elektroninės bankininkystės sistemos tik per oficialius kreditų unijų puslapius arba surinkę adresą: www.i-unija.lt. Norėdami prisijungti prie elektroninės bankininkystės turite naudotis naujausiomis „Internet Explorer“, „Mozilla Firefox“ arba „Google Chrome“ naršyklių versijomis.
- Būkite pastabūs pasikeitimams, nes būna atveju, kai sukčiai sukuria panašias sistemas, kad išviliotų iš gyventojų jų prisijungimo duomenis.
Kaip tokias sistemas atskirti? Norint prisijungti prie elektroninės bankininkystės, užtenka nurodyti naudotojo kodą, slaptažodį ir pasirinkti identifikavimo būda – „Smart-ID“, m. parašą ar vienkartinį saugos kodą. Jeigu Jūsų prašo pateikti bet kurios priemonės slaptažodžius, perspėjame, niekada jų niekam neatskleisti, net ir kredito unijų ar kitų organizacijų darbuotojais prisistačiusiems asmenims, teisėsaugos pareigūnams. - Jei suabejojate dėl elektroninės bankininkystės atvaizdavimo ar sistemos veikimo, geriau iš karto nutraukite savo veiksmus. Ypač atkreipkite dėmesį, jeigu tinklalapyje 5 kartus iš eilės jūsų prašoma įvesti slaptažodį su įvardyta priežastimi „neteisingai įvedėte slaptažodį“. Įprastu atveju 3 kartus nurodžius neteisingai slaptažodį, sistema užblokuoja prisijungimą. Pastebėję tokį atvejį, nedelsdami:
a. baikite darbą elektroninėje bankininkystėje;
b. praneškite apie tai paskambinę savo kredito unijai ir paprašykite blokuoti prieigą prie elektroninės bankininkystės. - Nepamirškite atsijungti nuo elektroninės bankininkystės, jeigu ja nesinaudojate. Geriau kelis kartus prisijungti ir atlikti norimą operaciją.
- Venkite jungtis prie el. bankininkystės „i-Unija“, kai naudojatės internetinių kavinių kompiuteriais. Jeigu nerandate kitos alternatyvos, būkite atidūs ir neišsaugokite prisijungimo duomenų naršyklėje.
- Jei elektroninės bankininkystės registracijos lange įvedus atpažinimo kodą ir slaptažodžius, nepavyksta prisijungti, rodomas pranešimas apie techninius nesklandumus arba gana ilgai matote nesibaigiančio veiksmo piktogramą tikėtina, kad Jūsų kompiuteris yra užkrėstas virusu.
- Siųskitės programėles tik iš patikimų el. parduotuvių, tokių kaip, „App Store“, „Google Play“ ir „Windows Phone Apps Store“.
- Neapeikite apribojimų, kuriuos nustatė mobiliojo ryšio tiekėjas arba įrenginio gamintojas. Tokie veiksmai pašalins apsaugą, įdiegtą Jūsų įrenginyje.
- Naudokite naujausią prieinamą naršyklės ir operacinės sistemos versiją Jūsų įrenginiui.
- Prieš naudodamiesi bankomatu, apžiūrėkite, ar nėra įsilaužimo į bankomatą ar kitų įtartinų žymių: keistų įrenginių prie kortelės dėjimo angos, įbrėžimų, klijų pėdsakų ir pan. Pastebėję įtartinų žymių, iškart praneškite apie tai bankomato komerciniam bankui.
- Stebėkite aplinką: jei prie bankomato esantis (-tys) asmuo (-nys) elgiasi itartinai, prieina per arti Jūsų, nutraukite atliekamą operaciją ir paprašykite pasitraukti.
- Nesinaudokite nepažįstamų žmonių pagalba prie bankomato. Kol nepasidėjote mokėjimo kortelės į saugią vietą, nepasiduokite Jus blaškančių žmonių įtakai.
- Rinkdami kortelės PIN kodą, stovėkite prie pat bankomato ir visada pridenkite delnu klavišus.
- Jei bankomatas negrąžina kortelės, patikrinkite, ar kortelės angoje nėra pašalinių daiktų, ir kreipkitės į savo uniją.
- Baigę operacijas nepamirškite išsiimti kortelės ir pasiimti grynųjų pinigų.
- Nepalikite prie bankomato čekių su sąskaitos informacija.
- Nereikalingus čekius sunaikinkite taip, kad informacija taptų neįskaitoma ir neatkuriama.
- Mokėjimo kortelės PIN kodas turi būti žinomas tik Jums – įsiminkite ir laikykite jį paslaptyje. Niekam ir jokiais atvejais neatskleiskite savo kortelės PIN kodo – nei šeimos nariams, nei pažįstamiems, nei kredito unijos darbuotojams.
- Įsiminę kortelės PIN kodą, nedelsdami sunaikinkite PIN kodo voką. Nerašykite PIN kodo ant kortelės ar kitų, kartu su kortele esančių daiktų.
- Pamiršę PIN kodą, kreipkitės į kredito uniją, kuri Jums išdavė kortelę. Už tam tikrą mokestį Jums bus pagaminta nauja kortelė ir suteiktas naujas kortelės PIN kodas.
- Jeigu praradote savo mokėjimo kortelę, nedelsdami ją užblokuokite. Užblokuoti kortelę galite bet kuriuo paros metu paskambinę į „Worldline Baltic“ telefonu (8-5) 215 1177. Norint gauti naują mokėjimo kortelę, reikia per 3 darbo dienas po kortelės užblokavimo kreiptis į savo kredito uniją ir raštu pranešti apie kortelės praradimą bei pateikti užsakymą naujos kortelės pagaminimui.
- Nesikreipus į kredito uniją ir raštu nepatvirtinus apie kortelės praradimą, nauja mokėjimo kortelė nebus gaminama.
- Visuomet patikrinkite čekyje nurodytą sumą prieš įvesdami kortelės PIN kodą ar atsiskaitydami bekontakčiu būdu..
- Ne rečiau kaip kartą per mėnesį tikrinkite savo mokėjimo kortelių sąskaitų išrašus. Pastebėję neteisingai nurašytas sumas savo kortelės sąskaitoje, nedelsiant kreipkitės į savo kredito uniją.
- Prieš vykstant į užsienį, užsirašykite ir su savimi turėkite „Worldline Baltic““ telefono numerį ((8-5) 215 1177).
- Patikimai saugokite pirkimo čekius ir sąskaitos išrašus, kadangi juose gali būti nurodyta informacija apie Jūsų mokėjimo kortelę (pvz., kortelės numeris). Jeigu jie Jums nereikalingi – sunaikinkite.
- Neatsiskaitykite mokėjimo kortele įtartinos reputacijos vietose.
- Naudodamiesi mokėjimo kortele neįprastose vietose, visuomet būkite atidesni ir budresni, nei įprastai. Būdami užsienyje, naudokitės patikimų ir žinomų kredito unijų ar bankų bankomatais.
- Atsiskaitykite mokėjimo kortele tik patikimose ir gerą vardą turinčiose internetinėse parduotuvėse.
- Jei neplanuojate atsiskaityti savo mokėjimo kortele internete, galite kreiptis į kredito uniją ir užsiblokuoti mokėjimų kortele internete galimybę. Esant poreikiui, operacijas galėsite atblokuoti atvykę į kredito uniją ir pateikę nustatytos formos prašymą.
Saugiai naudokitės kredito unijos paslaugomis
- Įdiekite patikimą legalią antivirusinę programą, reguliariai ją atnaujinkite ir naudokite naujausias naršyklių versijas. Naudokite tik patikimų gamintojų naršyklės papildinius ar kitą programinę įrangą.
- Būtina nuolat atnaujinti interneto programas. Dažnai aptinkama operacinių sistemų ir kitos programinės įrangos saugumo spragų, leidžiančių sukčiams neteisėtai patekti į svetimus kompiuterius ir prisijungti prie sistemų. Šiomis spragomis naudojasi įsilaužėliai, todėl gamintojai, siekdami užtikrinti įrangos saugumą, nuolat ją koreguoja, šalina aptiktas spragas. Todėl pasirūpinkite, kad Jūsų naudojama operacinė sistema ir kita programinė įranga būtų laiku atnaujinta. Nenaudokite gamintojo nebepalaikomos programinės įrangos.
- Sumažėjus kompiuterio spartai, antivirusinei programai aptikus virusą ar gavus pasiūlymą įdiegti įtartiną programą arba jei įtartiname elektroniniame laiške paspaudėte nuorodą, – rekomenduojama nedelsiant baigti darbą kompiuteriu ir kreiptis į kompiuterių specialistus dėl Jūsų kompiuterio patikrinimo.
- Kurkite sunkiai atspėjamus slaptažodžius. Tai gali būti skaičių, specialiųjų simbolių, raidžių deriniai. Nekurkite slaptažodžių iš savo artimųjų vardų, gimimo datų.
- Įsiminkite slaptažodžius, niekam jų neatskleiskite, neužsirašykite jų, reguliariai keiskite.
- Slaptažodžius veskite į įrenginius tik tuomet, kai Jūsų niekas nestebi.
- Saugokite slaptažodžius saugiose vietose – tik ne piniginėse, rankinėse ar šalia savo kompiuterio.
- Nepraneškite slaptažodžių telefonu, socialiniuose tinkluose, nesiųskite jų paštu ar el. paštu. Dažnai sukčiai slaptažodžius bando sužinoti iš gyventojų paskambinę telefonu ir apsimesdami banko, policijos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, „Sodros“ ar kitų valstybės įstaigų darbuotojais ar darbdaviais, siūlančiais patrauklų darbą. Jokiu būdu telefonu neatskleiskite konfidencialių duomenų. Apie tokį bandymą iškart praneškite kredito unijai ir policijai.
- Jokiomis aplinkybėmis neatskleiskite savo slaptų elektroninės bankininkystės kodų kitiems asmenims. Jeigu norite, kad Jūsų šeimos nariai galėtų valdyti pinigus Jūsų sąskaitoje (-ose), kreipkitės į savo kredito uniją.
- Nelaikykite kompiuteryje informacijos su jūsų prisijungimais prie finansinės sistemos, informacijos susijusios su mokėjimo kortelių duomenimis (pvz., kortelės numerio, galiojimo laiko).
- Atidžiai tikrinkite nepažįstamų asmenų žinutes elektroninio pašto ir socialinių tinklų paskyrose, kuriose yra nuorodų į kitus tinklalapius. Jeigu dvejojate, nespauskite Jums atsiųstų nuorodų.
- Nesilankykite nepažįstamuose ir įtartinuose tinklalapiuose, nes juose dažnai pasitaiko įvairių virusų.
- Nesinaudokite elektroninėmis paslaugomis viešose vietose, jei Jums atrodo, kad esate stebimi, ar kompiuteris kelia įtarimą.
- Nesinaudokite elektroninės bankininkystės paslaugomis viešai prieinamais bevieliais (Wi-Fi) tinklais.
- Jei taip atsitiko, kad teko naudotis elektronine bankininkyste viešoje vietoje, po to pasistenkite pasikeisti slaptažodį.
- Nesinaudokite el. paslaugomis jungdamiesi iš nepažįstamų asmenų kompiuterių.
- Nustatykite mažą operacijų, atliekamų elektroninėje bankininkystėje, limitą ir didinkite jį tik tada, kai būtina.
- Baigdami darbą elektroninėje bankininkystėje, atsijunkite specialiu atsijungimo mygtuku.
- Dėl kredito unijos elektroninės bankininkystės paslaugų konsultuokitės tik su kredito unijos darbuotojais.
- Paso, asmens tapatybės kortelės ar vairuotojo pažymėjimo duomenų kitiems asmenims, jeigu jie nenurodo aiškaus teisinio pagrindo šiems duomenims rinkti.
- Nepraneškite prisijungimo prie elektroninės bankininkystės slaptažodžių telefonu, nesiųskite jų paštu ar el. paštu. Kredito unijos darbuotojai niekuomet nereikalauja šios informacijos pateikti išvardytais būdais.
Bendrieji saugos patarimai
- Jeigu sulauksite įtartino skambučio ar el. laiško nuo tariamo kredito unijos darbuotojo arba pareigūno ir Jūsų būtų prašoma atskleisti slaptus prisijungimo duomenis – jokiu būdu nepateikite jokios informacijos. Nei kredito unijos darbuotojai, nei teisėsaugos ar kitų institucijų atstovai niekada nesikreipia į gyventojus prašydami atskleisti elektroninės bankininkystės duomenis (slaptažodžius, kodus, t. t.). Tokia taktika yra naudojama sukčių, kurių tikslas – išvilioti reikiamą informaciją ir pasisavinti sąskaitoje esančias lėšas. Taip pat būkite budrūs ir neatidarinėkite įtartinų el. laiškų, kuriais gali būti siunčiami duomenis „vagiantys“ virusai.
- Niekada niekam neatskleiskite slaptos prisijungimo informacijos.
- Apie bet kokius įtartinus laiškus ar skambučius nedelsiant informuokite kredito uniją.
- Neaktyvuokite nuorodų ir neatidarinėkite prisegtų failų įtartinuose el. laiškuose.
- Atminkite – kredito unija niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma pateikti vartotojo ID, slaptažodį ar patvirtinimo kodus, taip pat nesiunčia nuorodų į internetinius puslapius, kuriuose reikia įvesti Jūsų duomenis.
- Kredito unija niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma įdiegti papildomą programinę įrangą siekiant pagerinti elektroninės bankininkystės naudojimosi galimybes.